Informatiemanager informatieanalyse

                                                                           

Ben je maatschappelijk betrokken, flexibel, betrouwbaar en voel je je thuis in een organisatie waarin we respect hebben voor elkaar? Kom dan werken bij de Veiligheidsregio Haaglanden!

De 1200 medewerkers van de Veiligheidsregio Haaglanden zetten zich in voor de veiligheid van meer dan één miljoen mensen en bedrijven in de regio Haaglanden. Onze organisatie is daadkrachtig en dynamisch. We werken in een multiculturele omgeving waarin we in directe verbinding staan met gemeenten, andere hulpdiensten en burgers. Het vakmanschap van onze medewerkers stimuleren we door opleiding en training. En we bieden je volop mogelijkheden om je persoonlijk te ontwikkelen. Ben je een verbinder, resultaatgericht en hulpvaardig? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren en bij te dragen aan een veilig en gezond Haaglanden.

In de Veiligheidsregio Haaglanden is voor de afdeling CI&A behoefte aan een:

Informatiemanager informatieanalyse ( 1 FTE )

Vacaturenummer: 2018-02-013

Doel functie

Het (door) ontwikkelen van en advisering over het informatiebeleid en de uitvoering ervan. Verantwoordelijk voor het in kaart brengen van de informatiebehoefte van het management en gebruikers. Je vertaalt dit naar requirements, rekening houdend met de vraag achter de vraag, en je coördineert de realisatie van bruikbare oplossingen, onder andere op het vlak van Business Intelligence (BI). Hierbij vorm je de brug tussen de business en de bouwers van de producten. Je houdt een concern brede helicopterview en je legt relaties met andere informatievraagstukken en oplossingen.

Plaats in de organisatie

De informatiemanager functioneert onder de verantwoordelijkheid van het Afdelingshoofd Communicatie Informatiemanagement & Automatisering.

Hoofdtaken

Beleidsontwikkeling:

  • Mede voorbereiden en ontwikkelen van het informatiebeleid afgestemd op het organisatiebeleid;
  • Zorgen voor de vertaling van het informatiebeleid naar concrete producten, mede op basis van de behoeften in de organisatie, steeds met oog voor de samenhang en toepasbaarheid in de primaire processen;
  • Bijdragen aan de ontwikkelingen op het gebied van informatie gestuurd werken en vertalen van de informatiebehoefte naar bruikbare oplossingen binnen de BI-omgeving, zoals het bepalen van databronnen en het creëren van dashboards;
  • Aansluiting houden bij ontwikkelingen op het vakgebied en landelijke netwerken.

Adviserende taken:

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van het management over het te voeren informatiebeleid mede op basis van behoeften in de organisatie;
  • Ondersteuning bij het formuleren en analyseren van de informatiebehoefte van de procesverantwoordelijken, aanscherpen van de specifieke informatievraag;
  • Het optreden als adviseur bij mono- en multidisciplinaire (informatie)projecten.

Projectmatige taken:

  • Je maakt als projectmedewerker deel uit van projecten en draagt mede zorg voor de totstandkoming van plannen, projecten en programma’s;
  • Je draagt mede zorg voor toetsing en verantwoording van behaalde resultaten;
  • Je geeft mede richting aan professioneel projectmatig werken binnen de VRH.

Relationele taken

  • Je vormt een brug tussen de business en de techniek van de BI-omgeving;
  • Periodiek overleggen met andere bedrijfsonderdelen binnen VRH om op tactisch niveau de behoefte en prioritering te kunnen bepalen en te toetsen in hoeverre aan de verwachtingen wordt voldaan;
  • Overleggen en afstemmen met (keten)partners binnen en buiten de organisatie en andere veiligheidsregio’s;
  • Vertegenwoordigen van de VRH in relevante netwerken.

Functievereisten

  • HBO werk- en denkniveau met kennis op het taakveld informatiemanagement en/of data-analyse;
  • Minimaal twee jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband goed te kunnen functioneren;
  • Kennis van en ervaring met projectmatig werken;
  • Adviesvaardigheden die nodig zijn voor het uitbrengen van adviezen aan management;
  • Kennis van en ervaring met datamodellering, BI tools (bv. QlikSense) en technieken.

Persoonlijke kenmerken

  • Je houdt van uitdagingen en kan goed overtuigen;
  • Je bent een netwerker en je zorgt voor constructieve contacten binnen en buiten de organisatie;
  • Je bent resultaatgericht, pragmatisch en hebt doorzettingsvermogen. Je blijft niet hangen in beleid of concepten maar durft aan te pakken.

Competenties

  • Omgevingssensitiviteit
  • Contactvaardigheid
  • Samenwerkingsgericht
  • Resultaatgerichtheid
  • Innovatief
  • Adviesvaardigheden
  • Hands-on mentaliteit
  • Analyseren en oordeelsvorming

Arbeidsvoorwaarden

Afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring bedraagt het salaris maximaal € 4225,00 bruto per maand (schaal 10). De VRH biedt een tijdelijke aanstelling voor de duur van 1 jaar. Bij voldoende en volledig functioneren kan de tijdelijke aanstelling worden opgevolgd door een vaste aanstelling.

Solliciteren

Interesse in de functie? Stuur dan uiterlijk 28 februari 2018 je sollicitatie, onder vermelding van het vacaturenummer 2018-02-013, naar werving-selectie@vrh.nl. We verwachten in één pakket een cv en motivatiebrief.

Deze vacature is tegelijkertijd zowel intern als extern geplaatst. Interne medewerkers krijgen bij gebleken geschiktheid echter voorrang in de procedure.

Vooralsnog worden de selectiegesprekken gepland in week 10 en 11.

Vragen over de functie-inhoud

Neem tot 23 februari contact op met Eric van der Laan, senior informatiemanager, telefoonnummer 06-10900295.

Neem vanaf 23 februari contact op met Desiree Bolsius, afdelingshoofd CI&A, telefoonnummer 06-52007335. Vragen over de procedure

Neem contact op met Yvonne van den Berg, HRM Adviseur, telefoonnummer: 06-15961977.

 

 

Den Haag-Loosduinen
Dedemsvaartweg 1
2545 AP Den Haag
088-8868000
Wij gebruiken cookies